keyboard_arrow_right Adaugă Ofertă
keyboard_arrow_right Conectare
keyboard_arrow_right Inregistrează-te
keyboard_arrow_right Acasă
keyboard_arrow_right Industrie
keyboard_arrow_right Căutare
keyboard_arrow_right A cumpara
keyboard_arrow_right Vinde
keyboard_arrow_right

Utilajelor de Specialitate

O privire de asamblu asupra varietății utilajelor de specialitate din ziua de azi

 

Utilajele de specialitate fac parte din viața noastră de zi cu zi și suntem foarte obișnuiți cu ele. Multe tipuri de vehicule se află în această categorie, precum mașinile de pompieri, ambulanțele, dricurile, vehiculele utilitare, etc.

 

Furgonul mortuar sau dricul

Dricul s-a schimbat mult de pe vremea când era o căruță mică trasă de oameni, ulterior una trasă de cai. La începutul anilor 1900, dircuri electrice au început să se fabrice în S.U.A, primul dric cu motor pe benzină a fost fabricat în 1907. Acestea s-au răspândit un deceniu m-au târziu. Dealungul anilor, dricurile au devenit tot mai mari și multe companii au început să le fabrice. În zilele noastre, dricurile sunt mașini de ultimă oră cu design special.

 

Ambulanțele au fost folosite pentru prima dată în secolul XV și erau strict pentru armată, ulterior o versiune civilă, trasă de cai, a devenit populară la mijlocul anilor 1830. Primul serviciu medical care includea ambulanțe a fost înființat în 1865 în Ohio, SUA. Ulterior, multe orașe din SUA și Anglia au adoptat servicii de ambulanță și urgențe. John Lumsden a deschis un serviciu de ambulanțe în Irlanda în 1910. Curând, ambulanțele au devenit mai mult decât simple câruțe cum erau înainte. Benzina, aburul și electricitatea au fost folosite ca surse de energie. În 1905, modelul Pallister s-a numărat printre primele modele de ambulanțe, urmat apoi de modelele Straker-Square. Modelele de ambulanță Dodge și Austin au fost folosite pe front în perioada celui de-al Doilea Război Mondial. După anii 1950, ambulanțele au fost echipate cu numeroase sisteme de resuscitare și monitorizare a funcțiilor vitale și nu mai aveau doar rol de transport. În anii 1970, șasiurile de camioane și dube erau folosite pentru ambulanțe, ceea ce a permis includerea unei tărgi ca parte din echipamentul de la bord. Vehiculele moderne include chiar și trolii, rampe și elevatoare pentru pacienți. Echipele paramedice dispun de vehicule extrem de bine dotate pentru a răspunde situațiilor de urgență.

 

 

Introducerea mașinilor de patrulare

Mașinile polițiste și de patrulare diferă în funcție de scopul în care sunt folosite. Există mașini pentru urmăriri și control trafic, precum și autospeciale. Prima mașină de poliție a fost folosită în 1899 în Ohio, a fost o mașină electrică fabricată de Frank Loomis. Mai târziu, Ford Model B a devenit prima mașină de poliție produsă în serie. A fost aleasă datoriră motorului V8 puternic. Mai târziu, toți marii producători de mașini din SUA au început să fabrice mașini de poliție.

Mașinile de pompieri sunt printre cele mai importante vehicule de specialitate. Primul vehicul creat special pentru combaterea incendiilor a fost proiectat în 1654 de câtre Joseph Jenckes, urmat apoi de Richard Newsham din Anglia, în 1730. Avestea erau doar care echipate cu pompte manuale. Motoarele au apărut ulterior în 1822 și așa a luat naștere prima autospecială de pompieri oficială.  Prima autospecială de pompieri cu motor a fost lansată pe piață în 1841. Compania Knox Automotiv a dezvăluit un model de autospecială de pompieri cu motor pe benzină în 1905. Mai târziu, scările pliabile au fost create, acestea aveau mecanism de extindere mecanic. Mașinile de pompieri au devenit mai mari și mai rapide, iar în anii 1960 s-au creat modele de mașini mai mici dotate cu echipament de combatere a incendiilor.

Există numeroase tipuri de vehicule militare specializate pentru un anumit scop. Printre cele mai populare sunt vehiculele utilitare, acestea își au originea în modelele civile cu tracțiune integrală precum Willis Jeep și primele modele de Land Rover. Unele modele au fost create special pentru armată, un astfel de exemplu este VW Kubelwagen. Sunt numeroase versiuni de vehicule militare, inclusiv modele amfibii, camioane, vehicule de specialitate și utilaje pe șenile. Doar în perioada celui de-al Doilea Război Mondial s-au folosit aproape un milion de astfel de vehicule.

 

Varietatea vehiculelor utilitare

 

Vehiculele utilitare sunt de toate felurile. Există numeroase tipuri de ATV-uri și UTV-uri folosite pentru scopuri comerciale, există chiar și o varietate de camioane și dube specializate, precum mașinile pentru accidente rutiere, ambulanțele pentru urgențe, utilajele de dezăpezire, vehicule cu tracțiune integrală multifuncționale și multe altele. Povestea acestor tipuri de vehicule datează din momentul popularizării primului vehicul. Nevoia de a întreține vehiculele pentru pasageri a apărut odată ce acestea au devenit o cale de transport în masă, iar odată cu frecvența accidentelor și defecțiunilor tehnice, autospecialiele au devenit necesare la începutul anilor 1900. Primele dube și camioane de specialitate erau vehicule oarecare cu o platformă adițională în spate unde erau ținute uneltele și accesoriile.

Cisternele au apărut în 1914, primele cisterne au fost folosite pentru transportarea produselor alimentare, precum laptele. Tehnologia a avansat considerabil dealungul anilor, acum avem semi-remorci dotate cu cisterne de capacitate înaltă.

Alte tipuri de vehicule de specialitate sunt macaralele autonome și cele montate pe camioane, mașinile de gunoi, taxi-urile (care au existat cu mult înaintea motorului cu combustie internă – francezul Nicolas Sauvage le-am proiectat în 1640), dubele poștale și pentru curierat, basculele și atelierele mobile.