keyboard_arrow_right Adaugă Ofertă
keyboard_arrow_right Conectare
keyboard_arrow_right Inregistrează-te
keyboard_arrow_right Acasă
keyboard_arrow_right Industrie
keyboard_arrow_right Căutare
keyboard_arrow_right A cumpara
keyboard_arrow_right Vinde
keyboard_arrow_right

Camioanelor și Remorcilor

Istoria evoluției camioanelor și remorcilor

Camioanele din ziua azi au bătut cale lungă de la predecesorii lor. Primul vehicul care poate fi numit camion datează din 1769 când Nicolas-Joseph Cugnot a creat un vehicul cu aburi numit fardier. Prin mijlocul secolului XIX, carele cu aburi erau foarte popular însă utilizările lor erau limitate deoarece nu exista o rețea de șosele la acea dată. Rutele de transport de la acea dată erau scurte și în principal erau stabilite între fabrici și gările de tren. O inovație a apărut în 1881 – primul model de semi-remorcă, această remorcă a fost concepută pentru tractorul cu aburi De Dion-Bouton, însă design-ul de semi-remorcă pe care îl știm noi azi a apărut în 1914 și a fost creat de August Fruehauf. Prima remorcă concepută de acesta a fost folosită de camioanele Ford, ideea lui devenind foarte populară datorită eficienței de transport pe care o oferea companiilor din SUA. Compania Fruehauf a fost înființată în 1918 și continuă să fabrice remorci și semi-remorci până în ziua de azi. Fruehauf e unul dintre cele mai mari companii din această idustrie la ora actuală.

 

 

Părintele camionului modern

Revenind la origini: părintele camionului modern este Gottlieb Daimler care a construit primul camion în 1896 folosind motorul cu combustie internă Karl Benz creat cu un an înainte. Înainte de camionul lui Daimler, Benz a avut și el o tentativă de a crea un camion, urmat apoi în același an de primul autobuz creat de Netphener folosind șasiul aceluiași vehicul. Între timp, producătorii americani începeau și eu să lucreze la modele de camion, Autocar fiind primul model lansat în 1899 și era dotat cu un motor de 8CP.

Tot în 1899, Alexander Winton a construit primul vehicul cu 18 roți. Propria sa companie, Winton Motor Carriage Company, avea nevoie de acest vehicul pentru a transporta mașini în toată țara. Un an mai târziu, compania Mack a fost înființată în Brooklyn – aceasta a fost prima compania care a folosit un motor de pornire. Camioanele Mack și-au câștigat reputație pentru fiabilitate în doar două decenii.

 

 

Dezvoltarea pe piață

Numărul de camioane fabricate a continuat să crească, doar în 1904, în SUA, au fost fabricate peste 700 de bucăți. Numărul a crescut la 6000 de bucăți în 1910 și apoi la un impresionant număr de 25000 de bucăți, 4 ani mai târziu. Unul dintre primii producători de camioane din America a fost Chevrolet – aceștia și-au lansat primul camion pickup în 1918 și au continuat să vândă acest model doar ca model de cabină și șasiu până în 1931. Clienții aveau opțiunea de a-și alege ce capeți de spate doreau să monteze pe pickup.

După terminarea Primului Război Mondial, progresele tehnologice erau semnificative: motoare cu demaror electric, anvelope pneumatice, motoare cu 8 pistoane, cabini ergonomice și faruri electrice, toate acestea au devenit opțiuni standard pentru camioane. În Europa și SUA s-a renunțat la motoarele cu aburi până la începerea războiului, însă ele au continuat să fie folosite în Anglia până la mijlocul anilor 1930 când acestea au fost înlocuite cu motoarele diesel.

Renault și Ford au intrat pe piața camioanelor la mijlocul anilor 1920. Ford oferea un model de camion Model T cu flatbed și mai apoi a lansat vesiuna Model A în 1928, care avea geamuri glisante și o cabină din oțel. Câțiva ani mai târziu, un domn pe nume Fred Jones a inventat prima remorcă refrigorifică, aceasta a apărut din necesitate deoarece metodele clasice de transport de carne folosind ghiață și sare deveneau nerentabile și deoarece și alte alimente trebuiau să fie ținute la rece. Design-ul inițial folosea un motor cu patru pistoane, un compresor și un termostat, acest design a fost modificat, motorul fiind pus în fața remorcii. Șeful său, Joe Numero, a înfințat curând după aceea compania United States Thermo-Control Company și a lansat marca Thermo King.

Compania Peterbilt a fost înființată în 1939 și a fabricat primele camioane de cherestea care aveau un design pe care îl folosim și în ziua de azi. În această perioadă semi-remorcile au devenit mult mai populare datorită fiabilității lor la transportul de bușteni.

 

 

Mijlocul secolului XX

Între timp, mulți producători de camioane europeni care există și în ziua de azi și-au făcut debutul. Producători precum DAF, MAN, Mercedes-Benz și Volvo au prosperat între anii 1930, 1940 și 1950, în principal datorită motoarelor diesel.

Motorul diesel a fost inventatîn 1897 însă a început să fie folosit pe camioane abia după ce Benz a creat un model de camion cu motor diesel în 1923. Logic, acest motor era ceva normal în anii 1930. În ceea ce privește piața americanp, tranziția de la motoare pe benzină la motoare diesel a fost mai lungă, motoarele pe benzină fiind folosite până în anii 1970. Cabinele complete și axurile multiple au devenit soluții populare la scurt timp. În anii 1980, noi măsuri de siguranță și de protecție a mediului au fost implementate.

 

 

Realitatea din zilele noastre

În ziua de azi, camioane cu motoare diesel ecologic, motoare electrice și camioane autonome sunt o realitate. Design-uri aerodinamice și tehnologii de ultimă oră își găsesc locul în producția de camioane. Există numeroase tipuri de camioane și dimensiuni. Furgonetele, camioanele și tirurile sunt folosite peste tot în lume începând cu camioanele japoneze kei și mergând până la camioanele cu 18 roți din America. Există camioane de transport cu diferite capacități și configurații. Există și numeroase tipuri de remorci și semi-remorci în funcție de lungime și tip, printre care amintim modele flatbed, modele extensibile, stepdeck și modelele de specialitate.

Anunțuri din această industrie Vezi Toate

SHACMAN SX3258 Russian Federation
SHACMAN SX3258

2020
Diesel
10 km

Europe, Russian Federation

70 039 EUR Tva Inclus 20%
MEILLER -   Bulgaria
MEILLER -

2005

Europe, Bulgaria

3 272 EUR Fără Tva
JOST - Bulgaria
JOST -

2009

Europe, Bulgaria

29 297 EUR Fără Tva
CHIEFTAIN SFLL10163 Bulgaria
CHIEFTAIN SFLL10163

2003

Europe, Bulgaria

17 589 EUR Fără Tva