Dubele, rulotele și vehiculele de agrement Camper sunt echipamente de top pentru camping. Acestea sunt foarte diversificate și conferă un lux inegalabil în ciuda faptului că modele însăși nu sunt speciale, ele sunt însă practice și disponibile la un preț accesibil.
Modelul Pierce-Arrow Touring Landau a fost scos pe piață în 1910 și poate fi numit prima autocaravană. În aceași perioadă, în Canada, autocaravenele se fabricau folosind șasiuri de camion..
Primul vehicul de agrement (RV) care a avut un impact semnificativ a fost Gypsy Van-ul, fabricat de familia Conklin în 1915. Ei au folosit o mașină de opt tone pentru a călători între New York și California. RV-ul a fost fabricat de compania Gas-Electric Motor Bus Company deținută de Roland Conklin cu scopul de a oferi unei familii tot confortul unei case pe durata călătoriei lor. Mii de oameni au fost uimiți, inclusiv mass-media, deoarece a fost un lucru pe care nu l-au mai văzut până atunci.
Într-adevăr, după ce mașina a fost văzută de oamenii, mulți dintre aceștia și-au dorit să o aibă, iar în următoarele decenii, ideea de a folosi un astfel de vehicul pentru călătorii a fost tot mai populară deși ideea de camping nu era nouă, ea își are originile în secolul XIX când William H.H. Murray și-a publicat cărțile printre care se afla și primul ghid pentru camping.
Vehiculele și echipamentele pentru camping au devenit populare după 1910, ele fiind mai accesibile ca preț deoarece au început să fie produse în serie. Familia Conklins a fost prima care a folosit un autobuz ca bază pentru autocaravană, ceea ce le-a permis să creeze o autocaravană imensă cu etaj care avea toate facilitățile unei case. Ea a fost numită caravană sau chiar iaht de uscat. Ce e important este faptul că această invenție a deschis calea pentru autocaravanele din ziua de azi. Oamenii au realizat că dacă merg să facă camping cu un vehicul obișnuit ei trebuie să își mai aducă numeroase alte ustensile și echipamente precum corturi, saci de dormit, bucătării portabile, etc., o autocaravana, însă, le permitea să aibe tot confortul de acasă cu ei.
La mijlocul anilor 1920, REO Speed Wagon Bungalow a fost scos pe piață de către compania Hudson Essex Pullman Coach – tot o autocaravană funcțională.
După acestea, rulotele au fost inventate, acestea însă aveau un dezavantaj – nu puteau fi folosite ca vehicule obișnuite datorită dimensiunii lor și faptului că nu se puteau deplasa fără un alt vehicul. O altă problemă era că erau prea largi și nu încăpeau pe șoselele concepute pentru mașini. Desigur, prețul ridicat al unei autocaravana a făcut rulotele mai atrăgătoare pentru clienți.
Prima rulotă pentru camping nici măcar nu era o rulotă, era mai degrabă doar o unealtă cu care se transporta echipamentul pentru camping necesar. Curând, rulotele au fost dotate cu un cort demontabil, acest tip de rulote intrând pe piață în anii 1920. Rulota decapotabilă Brintnall, de exemplu, avea un pat pliabil.
Cu toate acestea, rulotele cu cort nu erau la fel de practice ca o autocaravană, drept urmare a unei experiențe neplăcute cu o astfel de rulotă pe timp de furtună în 1928, Arthur Sherman s-a decis să facă un model mai bun. Modelul lui Sherman era impermeabil și avea o structură rigidă. Însă, s-a dovedit a fi prea joasă dar a prins la public deoarece era o inovație iar ceilalți amatori de camping au fost impresionați. Sherman a realizat potențialul invenției sale. Drept urmare el a înființat Covered Wagon Company și a deschis calea pentru rulotele pe care le știm noi azi. Compania a ajuns să fie cea mai mare din industrie, având vânzări de 6000 de bucăți în 1936. Producția totală anuală depășea 20000 pe la finele anilor 1930, acest timp de rulote înlocuindu-le complet pe celelalte cu cort. În jurul aceleiași perioade, legendarele rulote Airstream au fost create, ele avea un design aerodinamic cu caroserie lucioasă. Ele au devenit emblematice foarte repede datorită aspectului unic pe piață.
Al Doilea Război Mondial a pus bețe în roatele industrie, aceasta revenindu-și abia în 1950. Producătorii europeni, precum Westfalia, au intrat și ei pe piață convertindu-și dubele în caravane. Ș-au folosit și șasiuri de camioane și autobuze pentru a fabrica acest caravane. În aceași perioadă, Raymond Frank a inventat termenul de „motorhome”(autocaravană). El și-a creat propriul model în 1958, oamenii au remarcat calitatea produsului aproape imediat. În cele din urmă, Frank și-a deschis propria firmă, caravanele fabricate de acesta erau mai ieftine decât cele ale competitorilor.
Winnebago a fost prima companie care a produs în serie vehicule de agrement în 1967, drept urmare, prețurile vehiculelor produse de ei erau foarte accesibile. Numărul de angajați a companiei a fost de patru ori mai mare după mai puțin de un deceniu de activitate. Winnebago a fost cel mai mare nume pe piață, însă competiția a fost strânsă. În 1969, peste 23000 de autocaravane au fost vândute în S.U.A. Criza conbustibililor a fost o lovitură majoră pentru industrie, dar mulți au reușit să treacă peste această perioadă, iar în ziua de azi, pe piața americană se vând aproape 50000 de bucăți pe an.
Piața din ziua de azi oferă opțiuni nelimitate clienților. Aceste vehicule sunt modele de lux comparat cu originalul Gypsy Van. Mărci precum Hymer, Knaus, Entegra și Adria impun standardele globale pentru autocaravane, rulote pentru camping și dube pentru camping.