Nu există aparat mecanic care să funcționeze pentru totdeauna fără să necesite înlocuirea unor piese. Odată cu Revoluția Industrială au apărut numeroase mașinării și invenții în întreaga lume, pornind de la vehicule pentru pasageri la utilaje agricole, avioane și echipamente de producție, mașinăriile erau folosite în toate domeniile de afaceri din întreaga lume la începutul anilor 1920. Asta a însemnat că ele trebuiau întreținute drept urmare piesele de schimb și consumabilele, precum lubrifianți, plăcuțe de frână, furtine și filtre, erau necesare. Odată cu îmbunătățirea roților, a crescut și nevoia pentru anvelome pneumatice.
Odată cu inventarea motorului cu combustie internă, producătorii precum Gottlieb Daimler și Henry Ford aveau nevoie de piese de schimb, însă, în ciuda faptului că ei au fost cei care creau design-ul acestor motoare, nu era rentabil să fabrice piesele de schimb ei înșiși, mai ales după ce Ford a popularizat conceptul liniei de asamblare. Fabricarea pieselor de schimb era subcontractualizată alto companii, drept urmare industria pieselor de schimb a luat amploare. De la fierarii de demult la imprimantele 3D de azi, industria pieselor de schimb a bătut cale lungă în mai puțin de un secol! Astăzi, peste șapte milioane de persoane sunt implicate în industria pieselor de schimb, iar în 2019 se estimează că profiturile anuale din această industrie vor depăși valoarea de trei miliarde de dolari.
Producătorii sunt împărțiți în mai multe grupe. Există companii care fabrică piesele originale (OEM) și celelalte care fabrică piesele de schimb. Unele companii sunt specializate pe
fabricarea de accesorii și îmbunătățiri pentru produse. Unii producători, precum Magna Internațional, merg mai departe și fabrică sisteme pe care producătorii de mașini le folosesc și unii producători ajung să și asambleze mașini pentru aceștia.
Motorul cu combustie internă a continuat să se îmbunătățească, în cele din urmă sisteme avansate de igniție și injectare a combustibilului au fost create. Dealungul timpului au apărut noi tehnologii, precum turbocompresoarele și o varietate de motoare, senzori și pompe, care au fost fabricate în mare parte de companiile mari precum Bosch, Valeo, General Electric și alții. Primul motor cu inducție echipat cu turbocrompresor a avut un design circular și a fost creat în 1915 de Sulzer. Inițial, motorul a fost folosit doar pentru ambarcațiuni, dar a ajuns să fie introdus pe mașinile de serie în 1962. GE, Garret, KKK și Holset sunt printre cei mai mari producători de turbocompresoare din ziua de azi.
Sistemele de transmisie continuă să evolueze și după mai mult de un secol de utilizare. Prima cutie de viteze cu două viteze a fost creată în 1904 de frații Sturtevant. Acest design a fost îmbunătățiti mai târziu dar adevărata inovație a fost inventarea transimisei automate. Sistemul de planetare a fost folosit pe Modelul T în 1908 și a avut o cutie de viteze cu două trepte. Sistemul semi-automat a fost dezvoltat de GM și REO la începutul anilor 1930 însă tot se baza pe ambreaj. Mai târziu, GM a reușit să creeze Hydra-Matic, aceasta a fost prima cutie automată de viteză produsă în serie. Mercedes-Benz și-au creat și eu propria versiune similară în 1954. Tehnologia a continuat să fie îmbunătățită, iar după anii 80 au apărut cutii de viteză cu cinci și cu șase viteze. Un model cu șapte viteza a fost creat de Mercedes-Benz în 2003. ZF, Aisin, BorgWarner, GM și Eaton sunt liderii de top în fabricarea sistemelor de transmisie.
Sistemele hidraulice există de mult timp – chiar și grecii antici le foloseau la un moment dat. În ziua de azi, sistemele hidraulice sunt o parte esențială pentru aproape toate mașinile din lume. Ceea ce e și mai important este faptul că mașinării din ziua de azi folosesc sistemele hidraulice pentru a-și îndeplini sarcinile, astfel de mașinării sunt excavatoarele, motostivuitoarele, camioanele etc. Joseph Bramah și William Armstrong sunt inventatorii care au adus sistemele hidraulice în diferite industrie mulțumită îmbunătățirilor pe care aceștia le-au adus. Pentru a dezvolta putere hidraulică, sistemele necesită utilizarea multor componente mobile care trebuie să reziste la presiuni mari, astfel de componente sunt pompele, țevile și pistoanele.
Șasiul oricărei mașini sau utilaj este la fel de important ca celelalte componente și sisteme. Sistemele de frânare și virare din ziua de azi sunt mult mai complexe decât cele folosite la începutul secolului XX. Sistemele de frânare din ziua de azi nu seamănă de loc cu frânele pe saboți de demult. Crearea de noi materiale a permis folosirea unor metale mult mai eficiente pentru crearea discurilor de frâne. Cu toate acestea, sistemele de frânare există încă de la finele anilor 1800. Amortizoarele, arcurile lamelare, arborele cardanic și o sumedenie de alte componente sunt părți importante ale suspensiilor a aproape tuturor mașinilor din lume deoarece ele sunt responsabile de siguranța și manevrabilitatea mașinii.
În ziua de azi, piesele electronice sunt printre cele mai importante componente ale mașinilor. Folosind tehnologii de ultimă oră, acestea fac mașinile mai sigure și mai eficiente decât înainte. Componente precum servo-direcția și sistemele electronice sunt foarte importante pentru mașinile din ziua de azi. Vehiculele cu sisteme de poziționare GPS precum și vehiculele autonome sunt o realitate în zilele noastre, lucru de necrezut în urmă cu un secol.