Compania a fost inițial fondată de un grup de industriași care au colaborat pentru a înființa Vagnfabriks Aktie Bolaget I Sцdertдlje (Vabis) cu scopul de a fabrica vagoane pentru căile ferate. Compania a scos pe piață prima mașină suedeză în anul 1897. Mașina a fost concepută de Gustaf Eikson care a semnat un contract cu Vabis.
Trei ani mai târziu, o companie nouă numită Maskinfabriksaktiebolaget Scania a achiziționat acțiunile Malmu, producător de biciclete, creând astfel of filieră acolo. Tot în această perioadă, Erikson a adus îmbunătățiri la design-ul său și în 1902 compania a scos pe piață primul lor camion. Prima mașină asamblată în fabrică a ieșit de pe linia de asamblare un an mai târziu. În 1905, compania a livrat primul lor motor la brigada de pompieri din Stockholm.
Vabis a fost înregistrat ca marcă comercială în 1906. La numai cinci ani după aceea, compania a produs primul autobuz fabricat de suedezi și livrat la client. În același an, compania Scania-Vabis a luat ființă după fuzionarea companiilor Maskinfabriksaktiebolaget Scania, producător de camioane și utilaje cu sediul în Malmu, și Vagnfabriksaktiebolaget, compania care asambla motoare și mașini având sediul în Sudertelge. Liderul acestei noi companii a fost Alfred Nordeman.
PERIOADA DIFICILĂ
În 1914, compania a deschis o nouă fabrică dedicată producerii de blocuri motor și chiulase. Scania-Vabis a reușit să exporte o cantitate bună de produse spre țările Baltice, Rusia și alte țări nordice, însă în perioada Primului Război Mondial, compania a trebuit să opere doar în țară. Perioada de după război a fost una grea pentru compania și în cele din urmă a fost forțată să declare faliment în 1921. Totuși, compania a primit sprijin din partea industriașilor de top ai Suediei – familia Wallenberg.
Compania și-a îndreptat atenție spre fabricarea de camioane și autobuze, trei ani mai târziu au lansat o serie de mașini complet nouă. Compania a început să fabrice motoare pentru ambarcațiuni începând cu anul 1929 și după șapte ani, compania a fabricat primul lor motor diesel. La începutul anului 1940, compania și-a dublat numărul de fabrici. După cel de-al Doilea Război Mondial, cererea pentru camioane și autobuze a crescut considerabil și astfel compania a devenit agentul comercial al VW în Suedia.
AVÂNTUL
În prima jumătate a anilor 50, exporturile compania au crescut de la o treime din producție la peste 50% din producție. Cererea pentru camioane de tonaj mare a crescut, iar pe la mijlocul anilor 60, compania a deschis fabrici în Brazilia și în Olanda. Pe la finele deceniului, compania a început să folosească emblematicele motoare V8 iar producția de vehicule aproape s-a triplat.
În perioada anilor 70, compania a îmbunătățit condițiile de muncă din fabrici și a raportat că Brazilia a fost cea mai mare piață de desfășurare pentru vehiculele lor. O fuziune cu Volvo propusă în 1977 aproape că a avut loc, dar a eșuat. Vânzările au crescut exponențial, în 1979 compania a vândut aproape 23000 de bucăți, mult mai multe decât cele 12545 de bucăți vândute în 1970.
O serie complet nouă de camioane și autobuze a fost lansată la începutul anilor 80, ceea ce a dus la o altă creștere a vânzărilor. În 1987, compania a deschis un nou centru de cercetare. Până la acea vreme, vânzările compania depășeau 30000 de bucăți pe an. În anul în care compania aniversa 100 de ani de la înființare, aceasta a intrat în proprietatea unui singur investitor – corporația AB. După doar câțiva ani, compania a reușit
NUMERE IMPRESIONANTE
Îm anul 2000, compania a fabricat al milionulea vehicul. Tot în același an, au deschis o nouă fabrică în Rusia la St. Petersburg și Volkswagen a devenit deținătorul celor mai multe acțiuni. Cu ocazia aniversării a 100 de ani de la fabricarea primului lor motor au început să fabrice un nou motor care putea fi echipa cu Euro 4, standardul la acea vreme. Doi ani mai târziu, au reușit să facă motoarele compatibile și cu Euro 5 de asemenea. Tot în această perioadă, compania a introdus o nouă serie de autobuze de ultimă generație și au deschis și o fabrică nouă în Olanda.
Pe la începutul lui 2011, motoarele produse de companie erau deja motoare Euro 6, standard care urma să fie impus abia prin 2013. În 2014, Volkswagen a preluat controlul asupra companie. În jurul celei de-a 125-a aniversare, compania a scos pe piață primul lor camion hibrid, precum și cel mai puternic motor pentru ambarcațiuni pe care l-au produs. În doar câțiva ani, noi technologii au început să folosească noi tehnologii – airbaguri laterale, autobuze electrice și camioane autonome. Compania a fost cu un pas în fața competiției datorită tehnologiilor pe care le incorpora în produsele lor. Gama completă Scania include camioane pentru construcții, camioane pentru marfă, tiruri, autobuze, autocare și motoare pentru vehicule și ambarcațiuni.
Pentru a afla mai multe, accesați: SCANIA WEB SITE