keyboard_arrow_right Adaugă Ofertă
keyboard_arrow_right Conectare
keyboard_arrow_right Inregistrează-te
keyboard_arrow_right Acasă
keyboard_arrow_right Industrie
keyboard_arrow_right Căutare
keyboard_arrow_right Vinde

Povestea succesului companiei IVECO poate că e scurtă dar e remarcabilă.

Title picture

Spre deosebire de ceilalți producători europeni de camioane, povestea companiei Iveco a început cu mai puțin de 50 de ani în urmă. Deși e scurtă, compania s-a remarcat dealungul timpului.

Inaugurarea

Compania Iveco a luat ființă la începutul anului 1975 după ce cinci companii diferite au fuzionat. Numele companiei este defapt o prescurtare pentru Industrial Vehicles Corporation. Fiat industrial Vehicles, OM, Lancia Special Vehicles, Unic și Magirus-Deutz au fuzionat pentru a aduce la viață această companie. Țelul acestei noi mărci era de a lansa produse în afara granițelor Europei – piețele Nord Americane, Nord Africane și Ruse au fost primele vizate. A fost un vis ambițios însă a ajuns să devină realitate în ciuda acestui fapt.

După câțiva ani de dezvoltare a gamei oferite, în 1982 Iveco și-a creat un nou logo. Până atunci însă, modelul Daily a fost lansat pe piață în 1978 și se mai fabrică și în zilele noastre chiar dacă de atunci sunt multe generații de automobile. Compania a avut o structură administrativă interesantă având multiple divizii precum diviziile pentru camioane, autobuze, vehicule pentru pompieri și pentru dezvoltarea și asamblarea de motoare. Toate modelele produse de Iveco foloseau motorul turbo-diesel fabricat de companie, iar în 1985 motorul diesel cu injecție directă a fost montat pe gama de vehicule ușoare, urmat apoi de introducerea sistemului EGR, patru ani mai târziu. Iveco a fost primul producător care a folosit motoare turbo-diesel pe camioane. 

Seria TurboStar

În 1984, compania a lansat seria numită TurboStar. Seria a avut un succes fantastic în Europa. Expansiunea companiei în afara granițelor era abia la început dar au reușit să facă o asociere în participație cu Ford Truck Ltd. Seria Standard Product Range (SPR pe scurt) a fost lansată spre sfârșitul anilor 80 și a dus la transformarea companiei. În acea perioadă, Iveco și Astra – o companie specializată pe construcții și utilaje miniere, și-au unit forțele. Câțiva ani mai târziu, modelul nou din seria Daily echipat cu motor eco-friendly a avut succes instantaneu. Compania a devenit astfel un lider european pe domeniul său.

În 1986, Iveco a cumpărat 52% din acțiunile Ford, având control asupra asocierii în participație Iveco Ford Truck Ltd.

În anii 90, Iveco a avut succes pe plan global. Seria complet nouă intitulată Euro a fost lansată – oferea patru tipuri de camioane în funcție de clasă și tonaj. Modele Iveco EuroCargo și Iveco EuroTech au fost foarte apreciate pe piața europeană și ambele camioane au fost premiate Truck of the Year în anul 1992 și, respectiv, 1993. Și modelele Iveco EuroTrakker și Iveco EuroStar s-au numărat prin topul celor mai vândute camioane din clasa lor. 

Achizițiile

La începutul anilor 90, compania a făcut o serie de achiziții. În 1990, Iveco a cumpărat compania Pegaso, urmată apoi de Seddon Atkinson în 1991. Tot în 1991, Nanjing Motor Company a început să fabrice seria Daily în China.

ITAL (adică Iveco Trucks Australia Ltd.) a fost înființată în 1992.

A doua jumătate a anilor 90 a fost o perioadă importantă pentru companie. Au lansat noile motoare Cursor, urmate apoi de încheierea unei asocieri în participație cu Naveco aceasta putând fabrica și lansa modele Iveco în China. În 1996, Iveco a achiziționat compania Carniva ceea ce le-a permis să lanseze seria Eurofire. Divizia pentru autobuze a lansat modelul EuroClass care a fost foarte bine primit și chiar a câștigat premiul Coach of the Year în 1995. Motoarele Cursor 8 și Cursor 10 au fost lansate trei ani mai târziu. Acestea au fost primele de felul lor având o turbină cu geometrie variabilă precum și un sistemul rampă comună.

În 2002 s-a lansat modelul de camion Stralis. Compania a achiziționat divizia pentru autobuze de la Renault, urmată apoi de dezvoltarea afcerilor în China prin încheierea unei asocieri în participație cu Changahou Bus Co.  

Ce mai urmează

În preajma aniversării de 30 de ani, administrarea a decis să își mărească prezența în China și mai mult, lansând SUV-ul Massif, precum și noi versiuni a unor serii de camioane acestea având tracțiune pe patru roți mult îmbunătățită. Și divizia pentru autobuze Irisbus a lansate câteva noi modele.

În cele din urmă, compania a devenit CNH Industrial în 2011 – o prezență uriașă în 190 de țări care are la ora actuală peste 70000 de angajați din întreaga lume. Iveco câștigat chiar și a 33-a ediție a Raliului Dakar în 2012. Modelul de top Iveco Stralis a câștigat în anul următorul premiul Truck of the Year, iar noua generație din seria Daily a câștigat premiul Van of the Year în 2015.

Portofoliul imens al companiei Iveco include astăzi furgonete, camioane, camioane de tonaj mare, utilaje pentru construcții, bascule și tiruri, precum și o gamă largă de vehicule de specialitate și autobuze.

Pentru a afla mai multe, accesați: https://www.iveco.com/Pages/welcome.html.

 



arrow_back_iosÎnapoi