keyboard_arrow_right Adaugă Ofertă
keyboard_arrow_right Conectare
keyboard_arrow_right Inregistrează-te
keyboard_arrow_right Acasă
keyboard_arrow_right Industrie
keyboard_arrow_right Căutare
keyboard_arrow_right Vinde

Istoria DEUTZ-FAHR – la fel de intersantă pe cât este de vastă

Title picture

Marca Deutz-Fahr are o istorie vastă, însă totul a început în 1864 cu N.A. Otto & Cie, înființată în Cologne de Nicolaus Otto și Eugen Langen. Această compania a fost primul producător de motoare cu combustrie internă din lume. Începând cu anul 1938, compania afost cunoscută ca Klockner-Humboldt-Deutz AG.

Compania Gasmotoren-Fabrik Deutz AG (GFD) a fost înființată șase ani mai târziu, iar în 1876, Otto și-a încheiat munca proiectând motorul în patru timpi.

Pionierul

Otto a creat un sistem de igniție folosind un magnet cu voltaj mid, sistem cumpărat de Bosch. În 1894, automobile precum tractoarele, au început să se fabrice la fabrica condusă de filiala Deutz din Philadelphia, SUA. GFD a început să fabrice motoare diesel treisprezece ani mai târziu. Între timp, Ettore Bugatti a folosit fabrica din Cologne pentru a produce mașini cinci ani la rând. În 1914, compania împlinea 50 de ani de activitate și angajase peste 2000 de persoane.

Compania Deutz AG a fost fondată în 1921 după ce compania și Motorenfabrik Oberusel AG au decis să-și unească forțele. Modelul F1M414 a fost primul tractor compact din lume care a fost produs în masă, acest lucru s-a întâmplat în 1936. A fost produs timp de 15 ani la rând după care a fost reproiectat după care a mai fost fabricat încă opt ani după aceea.

În 1938, Kuckner a fost achiziționată și compania și-a schimbat numele în KHD. Această abreviere era pentru Kluckner – Humboldt – DEUTZ AG și a fost cea mai mare firmă industrială din Germania. Din nefericire, al Doilea Război Mondial a dus la numeroase pierderi, motiv pentru care liniile de asamblare au fost oprite pentru câțiva ani. Majoritatea dintre fabricile și uzinele din Cologne au fost demolate după război.

Renașterea

Reconstruiri în masă au fost derulate după terminarea războiului. În numai cinci ani totul a revenit la normal. Peste 13000 de angajați lucrau pentru companie. Curând, noi motoare și noile proiectate suspensii pe față au fost lansate și au fost un mare succes pentru companie. În doar câțiva ani, compania SIADA, cu sediul în Argentina, a început producția de tractoare Deutz.

Primul tractor pe șenile a fost asamblat în 1953, urmat apoi de o serie complet nouă de tractoare la numai cinci ani după aceea. Un nou contract a fost semnat cu partenerul argentinian în anul următor, producția începând aproape imediat. KHD a adoptat logo-ul Magirus în 1964.

Modelul de tractor cu tracțiune integrală a fost lansat în 1965 și a fost un succes enorm! Peste 380000 de bucăți au fost fabricate.

Numele oficial

Deutz-Fahr a devenit numele oficial în 1968 după achiziționarea majorității acțiunilor companiei FAHR. FAHR făcuse parte din KHD și avea multă experiență în fabricarea de utilaje agricole. Compania a mai achiziționat un an mai târziu Kudel&Buhm. Era încă o companie specializată pe fabricarea de echipament agricol.

Producția în Argentina a început în 1970, urmat de lansarea serieri noi de tractoare DEUTZ INTRAC câțiva ani mai târziu. Aceste utilaje s-au dovedit a fi foarte versatile și eficiente. În 1978, seria Deutz DX a fost lansată care avea cabină suspendată, tracțiune integrală și proțap electric.

Toate tractoarele fabricate după 1982 au marca DEUTZ-FAHR pe ele.

Tractorul cu numărul un milion

Mergând înainte în timp, în 1992, Deutz-Fahr celebra fabricarea tractorului cu numărul 1000000. Câteva din modelele lansate după 1993 foloseau noua transmisie automată creată de groupul SLH (SAME+LAMBOURGHINI+HЬRLIMANN) intitulat Electronic Powershift. Câțiva ani mai târziu, KHD și Deutz-Fahr au intrat în grupul SLH, după care a luat ființă grupul SAME DEUTZ-FAHR GROUP.

Klцckner-Humboldt-Deutz AG a fost redenumit în 1997 devenind acum Deutz AG iar atenția compania s-a îndreptat spre fabricarea unei game largi de motoare. Patru ani mai târziu, seria complet nouă Agroton a fost lansată. Avea un design subtil și folosea noi tehnologii, printre care și o transmisie CVT.

Compania a sărbătorit o sută de ani de fabricare de batoze în 2009.

O serie de noi modle au fost lansate ulterior și au fost apreciate pentru calitatea lor. Deutz-Fahr Agroton 7250 TTV a câștigat premiul Tractor of the Year în 2012. Deutz-Fahr Seria 6 echipat cu cabină MaxiVision a câștigat prestigiosul premiu german pentru design în anul următor. În 2014, Deutz-Fahr 9340 TTV a câștigat același premiu ceea ce a fost o mare realizare deoarece tractorul era un model de putere mare.

Noua uzină a fost deschisă în 2017. Uzina imensă construită în Lauringen încă este cea mai avansată fabrică din Europa. A fost o investiție majoră, costurile totale depășind 90 de milioane de Euro.

Deutz-Fahr oferă o gamă largă de tractoare pe roți sau șeile, secerătoare cu batoză precum și tehnologii agricole.

Pentru a afla mai multe, accesați: https://www.deutz-fahr.com/en-ea/.



arrow_back_iosÎnapoi