Cu peste 180 de istorie, Volvo CE (adică Volvo Construction Equipment) se numără prin rândul celor mai vechi companii de pe piață din zilele noastre. Totul a început cu atelierul deschis în orașul suedez Eskilstuna de Johan Theofron Munktell la vârsta de 27 de ani în anul 1832. Guvernatorii l-au însărcinat să ajuge dezvoltarea industriei din zonă. Fostul loc de muncă din Stockholm a lui Munktell a fost preluat de un alt inginer pe nume Jean Bolinder care a călătorit în Anglia alături de fratele său Carl Gherard pentru a învăță mai multe despre inginerie. Munktell procedase la fel cu câțiva ani înaintea lor. După ce Jean Bolinder s-a întors în Suedia alături de fratele său, cei doi au deschis o firmă. La o sută de ani după ce Munktell și-a deschis atelierul în Eskilstuna, compania Bolinder și-a mutat sediul și s-a contopit cu firma Munktell, formând astfel compania AB Bolinder-Munktell, achiziționată ulterior de Volvo în 1950.
INOVĂRILE ADUSE
Luând o privire de ansamblu: prima fabrică propriu-zisă a lui Munktell a fost deschisă în anul 1839, iar în anul 1844 frații Bolinder s-au întors în Stockholm și au înființat Kungsholmens Gjuteri & Maskin Verkstad. Nouă ani mai târziu, prima locomotivă suedeză a fost proiectată și fabricată de Munktell. După ani de dezvoltare și expansiune, frații Bolinder au făcut parte din echipa care a creat primul submarin din lume capabil să lanseze torpile sub apă – această realizare a avut loc în anul 1880. În anul 1893, frații au fost responsabili pentru primul motor cu combustie proiectat de suedezi, patentat Weyland’s.
Secolul 20 a început cu dreptul pentru Munktell: a inventat un cilindru compresor pe bază de aburi în 1906, ceea ce înseamnă că a putut fabrica utilaje de construcție înainte ca tractoarele să devină populare. De fapt, la șapte ani după aceea, el a introdus pe piața din Suedia primul tractor.
AB Bolinder-Munktell a fost înființată în anul 1932 după contopirea celor două companii. La începutul celui de-al Doilea Război Mondial, compania a început să fabrice motoare pentru aeronave. Volvo a achiziționat compania în 1950 și după doar patru ani au proiectat și lansatul primul lor încărcător cu roți cu dispozitiv de atașare. Utilajul a fost, de asemenea, printre primele de acest tip din lume.
În 1966, au dezvăluit camionul articulat. Șase ani mai târziu au lansat un model cu cabină specială. Cabina avea un design nou conceput pentru a proteja operatorul în caz de accident. În anul 1982 s-au fabricat primele camioane pentru transporturi imense. Trei ani mai târziu, VME Group a luat ființă, iar Volvo a încheiat un parteneriat cu Clark Equipment, ceea ce însemna că marca suedeză avea acum acces la piața americană.
EXTINDEREA GAMEI
Anii 90 au fost o perioadă de extindere rapidă a gamei oferite de companie: buldozerele, încărcătoarele cu roți și excavatoarele au fost adaugate pe listă după ce Volvo a achiziționat alte companii pe lângă cumpărarea tuturor acțiunilor VME. În anul 1997 compania a început să fabrice gredere și încărcătoare cu roți de talie mare cu consum foarte redus. Un moment de răscruce pentru compania a avut loc în anul 1998 când aceasta a achiziționat divizia de utilaje pentru construcții a Samsung Heavy Industries.
În primii ani a-i secolului 21, Volvo CE a introdus un design complet nou pentru buldoexcavatoarele lor, urmat apoi de introducerea unor modele complet noi de miniîncărcătoare. În anul 2005, un nou excavator de 70 de tone a intrat în producție. La doar un an după aceea, Volvo a lansat primul lor sistem diesel-electric hibrid.
Compania a lansat în 2007 primul camion articulat cu suspensie completă din lume, urmat apoi de lansarea unui încărcător cu un tonaj de 50 de tone, fiind cel mai mare încărcător din vremea sa. În același an, Volvo a achiziționat o companie chinezească ce fabrica echipamente de construcție pentru drumuri. Compania a reușit să achiziționeze compania Terex, șapte ani mai târziu.
La câțiva ani după aceea, Volvo și-a dezvăluit sistemul de co-pilot, urmat apoi de dezvăluirea ideei lor pentru un camion electric, complet autonom.
În 2017, sediul Volvo CE a fost mutat din Belgia în Suedia și cel mai probabil va rămâne acolo atâta vreme cât compania rămâne activă. Compania a anunțat că își va continua munca de dezvoltare a utilajelor și vehiculelor electrice și că în curând va lansa pe piață o flotă mică de excavatoare și încărcătoare electrice. Gama actuală a companiei include excavatoare și camioane articulate de diferite tipuri și demensiuni, precum și încărcătoare, compactoare, echipamente de construcție pentru drumuri, mașini compacte, pavatoare și utilaje forestiere.
Pentru a afla mai multe, accesați: https://www.volvoce.com/global/en/